November 3, 2011

ART CENTER SOUTH FLORIDA



I've seen this art center when i was walking through Lincoln Road at my trip in Miami.I wanted to see what is inside,was written open to public and i walked in and really loved it.
Art Center Florida is a center for artists,curators and visitors.There are small offices/studios of the artists which they can work there.It's open to public and a great opportunity to expose their work to a wide audience. and direct contact with Curators,Galleries and Collectors.Every month they are organizing non-profit exhibitons.They have also art classes and workshops.I don't know if there are centers like these in other countries or cities (there should be) but this was the first time i've seen this kind of a place very helpful and connective !

Güney Florida Sanat Merkezi diye geçen bu yeri Miami'de Lincoln Caddesinde öylesine yürürken buldum.İçeride ne olduğunu merak edip girdim ve gördüklerime gerçekten bayıldım.Burası farklı sanatçıların ufak atölyelerinin olduğu,ayda bir kar amacı gütmeden sergilerin düzenlendiği ve aynı zamanda sanat dersleri ve workshoplarının olduğu bir yer.Halka açık olması oradaki sanatçıların çalışmalarını daha geniş bir kitleye sunmaları,kolleksiyoncularla,galericilerle ve sanatçılarla direk iletişim kurabilmelerini sağlıyor.Hem bağımsız hem de aynı dal altında birçok sanatçı ve stüdyonun bulunması hem sanatçılar hem de onlara ulaşmak isteyenler için çok yardımcı.Türkiye'de veya başka bir ülkede bu tarz bir yer var mı bilmiyorum(vardır diye düşünüyorum) ama direk iletişim imkanı olması benim çok hoşuma gitti.





I strongly got inspired about the mosaic flooring when i entered to the place.It was a piece of art and looking amazing.
İçeri girdiğinizde bütün yeri kaplayan bu mozaik çalışması insanı kendine hayran bırakıyor.

Mosaic Tiles by Carlos Alves who he calls himself "The Mosaic Man"http://carlosalvesmosaics.com/
I really recommend you to check it because he've made great works.
Yapılan mozaikler kendine "Mozaik Adam" diyen Carlos Alves'e ait.Websiteside bakmanızı öneririm çünkü çok güzel çalışmalar yapmış.Ben hayran kaldım.http://carlosalvesmosaics.com/




An example of an artist studio.
Atölyelerden bir örnek.


These tiny studios are so functional,reachable and casual.
Bu minik atöyleler çok doğal,kullanışlı ve ulaşılabilir.


People are getting inside randomly and have chance to see it.
İnsanların tesadüfen,benim gibi girip böyle bir yeri görme şansı olması çok güzel.



No comments:

Post a Comment